Linearitaet

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pnardo70
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Linearitaet

Beitrag von pnardo70 »

Liebe XF Kollege,

das Motorrad war perfekte neue Gummis. 100 km von Straße perfekt. Meine Tochter entscheidet, von der ins Motorrad falschen Seite einzusteigen.
Bewegung zu Erde in dx. Leichte Schäden zur Verkleidung in der Nähe von des Auspuff und auf der Tank. Kleiner Kratzer zum dx Bremsehebel
ich nehme das Motorrad, um zu versuchen: es scheint mich, daß es in dx neigt, leichtere, von jener Seite biegen.
Wenn ich Lenker Vorhänge in dx zu drehen überlasse.
Ich analysiere Kette, nicht gut gespantund Regelung draußen Brett von 1 Zeichen. Denke ich an grund des mechanische Gummis?!
Wenn ich regele das Dahinter löst auch sich das Problem von Linearität auf?
Oder schlechtere Schäden.....Gabel? :?: :cry:
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Xiphos
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Beitrag von Xiphos »

Wat is los? :?: :shock: :?:
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sauerländer
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Beitrag von sauerländer »

Hallo
Ich denke es handelt sich um den Geradeauslauf nach einem Umfaller
oder leichten Sturz auf die rechte Seite.Mögliche Ursache wären (Lenker
krumm,Gabel verspannt,Hinterrad schief zum vorderrad.Mehr kann ich
aus dem Bericht nicht erlesen.
Mfg Jürgen
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pnardo70
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XF falled

Beitrag von pnardo70 »

Sorry for my German. I'm XF rider from south Italy.
Freewind falled from park position.Only little damage on tank and rear.
But the riding feeling changed: when riding I feel easier to turn on right going down, and If a take off the hands from the "Lenker" it stears on right.
Little check
Lenker : no damage on "Gewicht"
Gabel: left one is 1mm higher then right one out of the main plate
Rear tyre: axe is not allignated (1 sign more)
Which kind of check Ican do more? And proposal for maintenance.
Ive tryed to adjust therear axe but I had no success to loose the rear axe nut.
Its necessary a special tool or key.
Thanks a lot....Xenon on XF itsWundabar!!!
ruhri
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Re: XF falled

Beitrag von ruhri »

pnardo70 hat geschrieben:Gabel: left one is 1mm higher then right one out of the main plate
Hi,

I think, this is the reason.

greets
ruhri
reni-x
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Beitrag von reni-x »

Are the handlebars in line with the "gabel" ?
-----
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Brummbär
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Re: XF falled

Beitrag von Brummbär »

ruhri hat geschrieben:
pnardo70 hat geschrieben:Gabel: left one is 1mm higher then right one out of the main plate
Hi,

I think, this is the reason.

greets
ruhri
I don´t think this is the reason, but you will get the solution if you will looking on this point.
Because when you will open the screws to put both "Gabelholme" on the same level your "Gabel (fork)" loose a tension, a restrain or how ever it is called in the "Gabel-Brücke".

To be continuet in German:

Der leicht unterschiedliche Höhenstand der Standrohre in der Gabelbrücke dürfte kaum für das Problem verantwortlich sein, ein Millimeter ist sozusagen noch in der Toleranz. Wenn er aber nach diesem Punkt schaut, dürfte er dabei gleich auch eine Verspannung zwischen der oberen und unteren Gabelbrücke lösen, die bei einem Sturz oder Umfaller leicht entstehen, da dort durch den Hebelarm des Lenkers und des Vorderrades schnell mal ein leichtes Verwinden der Gabel "eingefangen" wird. Manchmal ist die Verspannung auch in den Klemmböcken des Lenkers drin, besonders, wenn diese gummigelagert sind.
Grüßle

Brummbär

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B.-

Re: XF falled

Beitrag von B.- »

pnardo70 hat geschrieben:Sorry for my German.
:mrgreen: automatic translaters are funny!
Gabel: left one is 1mm higher then right one out of the main plate
Normaly no problem. But: Upper and lower bridge may be twisted. Loose the upper steering bridge (Gabelbrücke) and correct the position of the whole system.
Rear tyre: axe is not allignated (1 sign more)
Ive tryed to adjust therear axe but I had no success to loose the rear axe nut.
Its necessary a special tool or key.
Do you mean the axle nut of the rear wheel? You don´t need a special tool, you need a lot of power! And left turn ;)

Gruß
B.
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pnardo70
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Beitrag von pnardo70 »

Dear friends,
adjust of "Links Gabel" done, but foundedn that tha "Lenker" taked a bump in the falling. Its quiet deformed, right side is higher of the left.

Do you think is possible to adjust or is better to change it?
The diameter of the handlebar is 22 mm ?

In this case, your suggestions:
- new handlebar like DR 800 with support bar in the middle,
- or handlebar like original.
- other proposal.
(Always with the original system for balancer weight, I installed new one from Piaggio Beverly)
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sauerländer
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Beitrag von sauerländer »

Hi pnardo
It,s better you change it.Better for the Security.I think you take the
Orginal.When you try to ajust the old one,it can broken and sumtimes
you can,t see it.

Best regards
Jürgen
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AoS
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Beitrag von AoS »

It's steel, you can bend it. As long as there are no nicks or dents in the area where the bar is bent.
Inspect it carefully and see if you find any wavy or ragged structures. If not you can rest assured. Just don't bend it again and again, you know what happens to metal when it's bent too often.

If you don't feel safe then change it. There are a lot of alternatives, but I don't know if there are any restrictions in your country. In Germany handlebars have to be approved by the TÜV.
Choosing a bar depends on your wants and needs. Some people choose wider bars because they give you more control, but they may hinder you from riding through narrow passages. An additional bar in the middle can be handy for mounting a sat-nav or gps unit. And you don't need the mounting threads for the weights, firstly most people don't notice much difference without them and secondly weights with a rubber mount are cheap and work just as well.

Regards,
Dirk
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pnardo70
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Beitrag von pnardo70 »

reni-x hat geschrieben:Are the handlebars in line with the "gabel" ?
I've changed the handlebar with DR-like new one, I demuonted the 6 bolt on the 2 gabelbrucke and tryed to re-arrange the system..Going straigth the handle bar si turned on right of 30°?.
The frewind turn always to the right.

Two other consideration, when i push the forks with front tyre braked, I hear a TAC, coming from the stem or fork...what is it?
During this handlebar job, the clutch safety button failed to work,(wrong contact) is possible to solve this problem?
Thak a lot for you support.
DANKE!
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pnardo70
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Beitrag von pnardo70 »

I' ve made setup of the front fork. Also checkin the fork oil ecc.
"Lenker" changed.

The effect of turning on the right side is still here. Eve if is lower.

Any suggestion?
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AoS
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Beitrag von AoS »

Have you tried to realign the mounts of the handlebar? They are rubber-cushioned and maybe they were twisted in the crash. Each mount is held by a single screw which might be bent. Or maybe its just the rubber that slipped.

You can unscrew the nuts from under the top-yoke (obere Gabelbrücke) without removing the handlebar itself. But it will mean some trouble to do this without removing at least parts of the fairing.

Dirk
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